Zlepšení zákaznického servisu se vaší firmě vyplatí
26.08.2022
Valná část firem nejen u nás se primárně věnuje prodeji, avšak zapomíná na často obdobně důležitý zákaznický servis. Kvůli tomu se celá řada společností diví, že jim odcházejí zákazníci ke konkurenci. Nedělejte stejnou chybu.
I lidé, kteří se na vaši firmu obrátí s třeba i drobností by měli mít pocit, že vám na nich záleží. To je také důvod, proč by váš zákaznický servis měl být tvořen primárně zkušenými profesionály, kteří o vašem byznysu vědí první poslední a zároveň jim nechybí dostatečné množství empatie. Pouze tým tvořený takovými lidmi může svou práci odvádět skutečně kvalitně.
Zákaznický servis se skutečně nevyplatí podceňovat. Mnoho firem už na to šeredně doplatilo. Vaše však mezi nimi být nemusí.
Autor: Tomáš Bajgar
Foto: www.pixabay.com
Hlavní je kvalita
S něčím podřadným, a je jedno, jestli se jedná o službu nebo výrobek, se na dnešním českém trhu jen těžko prosadíte. Stejný zřetel byste však měli dávat i na svůj zákaznický servis. Nemělo by se jednat pouze o jakousi doplňkovou záležitost, ale o službu té nejvyšší kvality. Může se stát, že zákazník nebude spokojen s nákupem u vaší firmy a bude stoprocentně rozhodnut příště přejít ke konkurenci. Dobře zavedený zákaznický servis má možnost jeho volbu ještě zvrátit, případně dokonce přesvědčit daného klienta, aby vaši společnost doporučil i svým přátelům a rodinným příslušníkům.Proč je výhodné si zákazníky udržet?
Vzhledem k velké konkurenci je hodně složité najít si nové zákazníky. Proto je také velmi nemilé přicházet o ty stávající. Pokud budou vaši zákazníci maximálně spokojeni, budou u vás utrácet. A budou-li utrácet, budete bohatnout. Je dokázáno, že naprostá většina potenciálních zákazníků si vybírá hlavně podle doporučení od přátel, případně dá na internetové recenze. A ty se dají pozitivním způsobem ovlivnit právě i dobře fungujícím zákaznickým servisem.I lidé, kteří se na vaši firmu obrátí s třeba i drobností by měli mít pocit, že vám na nich záleží. To je také důvod, proč by váš zákaznický servis měl být tvořen primárně zkušenými profesionály, kteří o vašem byznysu vědí první poslední a zároveň jim nechybí dostatečné množství empatie. Pouze tým tvořený takovými lidmi může svou práci odvádět skutečně kvalitně.
Zákaznický servis se skutečně nevyplatí podceňovat. Mnoho firem už na to šeredně doplatilo. Vaše však mezi nimi být nemusí.
Autor: Tomáš Bajgar
Foto: www.pixabay.com