První vlak v Praze
I přesto, že dnes má Česká republika jednu z nejhustších železničních sítí na světě, bývaly doby, kdy se valná část českého národa dívala na vlakovou dopravu, když ne úplně s odporem, tak alespoň s velkým podezřením.
I přesto, že dnes má Česká republika jednu z nejhustších železničních sítí na světě, bývaly doby, kdy se valná část českého národa dívala na vlakovou dopravu, když ne úplně s odporem, tak alespoň s velkým podezřením.
Obnovitelné zdroje energie se ve světle aktuálního dění stávají pro Evropu i další země světa stále aktuálnějším i akutnějším tématem. V Praze se o své bohaté zkušenosti v této oblasti podělí švýcarský lékař-psychiatr, vynálezce a vizionář Bertrand Piccard.
Podle aktuálního průzkumu Schneider Electric využívá elektromobil 11 % řidičů, vlastníkem je přitom jen každý stý. Tato auta lákají především mladé lidi ve věku do 26 let a muže. Nejčastěji si ho Češi pořizují pro soukromé účely.
Celková spotřeba zemního plynu v tuzemské dopravě vrostla za rok 2021 o 4,5 % na rekordních 97,112 milionu m3. Důvodem je jak stabilní a zavedené využívání stlačeného zemního plynu (CNG), tak výrazný nárůst spotřeby zkapalněného zemního plynu (LNG) v sektoru nákladní dopravy.
Vznik nové generace statistik dopravních nehod přinese unikátní a přesnější informace o rizikovosti s nimi spojených faktorů. Je všeobecně známo, že s alkoholem v krvi řidiče roste riziko autonehody desetinásobně i více.
Rozvoj výroby a využívání biometanu a dalších nízkouhlíkových plynů při dekarbonizaci české energetiky a podpora plynové mobility na bázi bioCNG a bioLNG. To jsou hlavní cíle podepsaného Memoranda o vzájemné spolupráci mezi Českým plynárenským svazem (ČPS) a CZ Biom – Českým sdružením pro biomasu.
Pro Čechy jsou jejich psi často členy rodiny, a tak není divu, že své páníčky doprovázejí na nejrůznější výlety a dovolené. A to nejen pěšky, ale samozřejmě i autem.
Sedm z deseti dobíjecích stanic v EU je rozmístěno pouze ve třech státech - Nizozemsku, Francii a Německu. Ty přitom pokrývají méně než čtvrtinu území sedmadvacítky.
Škoda Auto dnes patří k předním světovým automobilkám. Své modely vyváží se do desítek států, vyrábí řadu různých modelů ve spoustě variací. Ne vždy tomu tak ale bylo. Existovala doba, kdy mladoboleslavská Škoda měla jasný cíl: vyrábět tuctová auta pro tuctové zákazníky.
Praha se může pyšnit celou řadou monumentálních památek, které rády navštěvují turisté z Čech i ze zahraničí.
Ruzyňské letiště je bezpochyby největším letištěm v České republice. Na rozdíl od jiných letišť u nás však nemělo kdovíjak skromné začátky a hned na počátku bylo plánované jako poměrně velký projekt.
Společnost Coca-Cola HBC CZ/SK pokračuje v úsilí zvelebit okolí v místě, kde působí a zrekonstruuje autobusové zastávky „Sídliště Jahodnice“.
Vzhledem k tomu, že Praha se bezpochyby řadila vždy mezi moderní evropské metropole, již na konci devatenáctého století jistý Ladislav Rott vytvořil návrh podzemní dráhy. V té době ale ani náhodou nemohl tušit, že podzemní dráha v českém hlavním městě na sebe nechá tak dlouho čekat.
Letiště Václava Havla Praha je největší české letiště a hlavní dopravní uzel celé země. Pojďme si připomenout ruzyňské letiště v datech i číslech.
Sdílená doprava se ve všech světových metropolích těší čím dál tím oblibě a Praha není výjimkou. Přeci jen ucpané centrum a desítky aut v kolonách nebaví nikoho.
Chcete-li vidět co nejvíce zajímavých míst a trochu šetřit svoje unavené nohy, můžete využít nabídku svezení se vláčkem nebo historickými vozy a poznat tak alespoň některé ze známých památek.
Doufáme, že je nebudeme nikdy potřebovat, zároveň jsme ale rádi, že tady pro nás jsou. Vrtulníky ve službách záchranářů.
V dnešní době jsou všechna auta tak nějak stejná. Je to dáno tím, že se automobilky spojily do větších koncernů a unifikací jednotlivých dílů šetří náklady.
Československo bylo již od svého vzniku zemí moderní – průmyslovou. S tím souvisel prudký rozvoj automobilismu. Odtud už byl jen krok k expedicím do celého světa.
Praha se rozhodla sjednotit vzhled městské hromadné dopravy. Autobusy, tramvaje, vlaky příměstské dopravy a soupravy metra, které jsou součástí pražské integrované dopravy (PID) budou mít v budoucnu jednotný šedo-bílý design.