• Na prahu Prahy - magazín, akce, události, zajímavosti, místa a firmy - 1

Profesionální prezentace je to, co to prodává

01.10.2022

Prodej nemovitosti je natolik specifická záležitost, že si zaslouží profesionální přístup. Stejně tak když máte potíže se zdravím, navštívíte lékaře, tak i při prodeji nemovitosti byste měli spolupracovat s odborníky. Prodej svépomocí totiž nikdy nezaručí stoprocentní úspěch.

Vyberte si kvalitního makléře

Realitních makléřů je v dnešní době všude plno. Ne každý je ovšem profesionál. Vyberte si takového, který má za sebou kus úspěšné práce, má zpracovanou kvalitní prezentaci své firmy a který s vámi jedná jasně a na rovinu. Začínající makléř na částečný úvazek nebo makléř, o kterém na internetu nic nenajdete, nebude zrovna chytrá volba. Při výběru se podívejte také na recenze Google.

Připravte si podklady

Makléř dobře ví, co je třeba o nemovitosti zjistit a co je třeba k ní doložit potenciálním zájemcům. Na první pohled prodává prezentace, ale při vážném zájmu rozhodují technikálie. Dobře zpracovaný půdorys, výpis z katastru nemovitostí nebo doložení energetických faktur, aby měl nový majitel představu o nákladech na vytápění, vaření a teplou vodu. Kromě toho se dnes u většiny budov předkládá energetický štítek a je dobré klientům ukázat, že na nemovitosti není žádné věcné břemeno nebo jiný právní problém. Občas se totiž stane, že kvůli takovým kostlivcům ve skříni je nemovitost prakticky neprodejná.

Připravte nemovitost

Je celkem pochopitelné, že lidé občas nabydou dojmu, že čím více nábytku a věcí obecně v nemovitosti nechají, o to zvýší jeho celkovou hodnotu. Tak to ale není. Může to být platné pouze v případě, že se jedná o několik málo drobností, velice zachovalých a hodnotných. Obecně však můžeme říci, že se mnohem lépe prodává prázdná nemovitost. Působí to čistěji, vzdušněji a profesionálněji. Navíc nová rodina si určitě ráda zařídí byt podle svých představ. Před prodejem je dobré nejen vše uklidit, vyčistit a vytřít, ale někdy je třeba i vymalovat, natřít radiátory nebo udělat nové žaluzie a závěsy.

Prezentace je klíčem k prodeji

Jak už bylo naznačeno, od prezentace se odvíjí následný úspěch či neúspěch. Kvalitní fotografie ve vysokém rozlišení jsou pouze začátek. Dobrý makléř udělá i virtuální prohlídku nebo komentovanou videoprohlídku. Není výjimkou, že se některým zajímavějším nemovitostem udělá i kompletní webová prezentace. No a následné prohlídky naživo nechte také na makléři. Je to jeho obor a ví, jak nemovitost nejlépe prezentovat.

Doporučujeme i náš e-book, kde se dozvíte víc.

Autor: Martin Jašek
Foto: www.pixabay.com



Témata




Zařazeno v kategorii

Články o realitách